PRZEPROSINY:
Jan Truś przeprasza Marka Bzdeka za to, że w dniu 15 marca 2024 r. podczas konferencji prasowej przekazał nieprawdziwe informacje, co do kwoty wydatkowanej z budżetu Gminy Bochnia na wynagrodzenia wójta, zastępcy, skarbnika i sekretarza Gminy Bochnia, zarzucając przy tym Wójtowi Gminy Bochnia Markowi Bzdekowi rozrzutność, podczas gdy przekazane podczas konferencji dane dotyczące zarobków w/w osób obejmowały również wynagrodzenia współmałżonków zastępcy wójta oraz skarbnika, niezatrudnionych w Gminie Bochnia, czym wprowadził wyborców w błąd oraz naruszył dobra osobiste Wójta Gminy Bochnia Marka Bzdeka.

- REKLAMA -
- REKLAMA -
Wybory 2018

Bochnia. Czy dojdzie do powtórzenia wyborów na burmistrza Bochni?

fot. Kuba Kaczmarczyk
- REKLAMA -

Do Sądu Rejonowego w Bochni wpłynęły protesty mieszkańców Smykowa. Domagają się powtórzenia wyborów na burmistrza Bochni. Ich zdaniem wypadek na autostradzie, do którego doszło ok. godz. 15 w dniu wyborów doprowadził do paraliżu komunikacyjnego w Bochni, a ten spowodował, że mieszkańcy m. innymi Smykowa, Wygody, ulicy Krzyżanowickiej mieli problem, by dotrzeć do lokali wyborczych.

Zenona Banasiak – przewodnicząca osiedla Smyków, by zagłosować szła ponad czterdzieści minut pieszo z Wygody do lokalu wyborczego przy 20-stycznia.
– Podróż samochodem, w ogóle nie wchodziła w grę. Cała Wygoda stała w długim korku samochodów, które zjechały z autostrady – mówi Zenona Banasiak.

Wystąpienie paraliżu komunikacyjnego w dniu wyborów potwierdza asp. sztab. Dominika Półtorak, rzecznik prasowy KPP w Bochni.
– Faktycznie tego dnia popołudniu przejazd przez Bochnie był mocno utrudniony. Wiele ulic ze względu na wypadek było zakorkowane – zapewnia policjantka.

Zdaniem mieszkańców Smykowa, którzy złożyli protest nie wszyscy mieli możliwość dotarcia na piechotę do lokali wyborczych, które w przypadku tej części miasta były zlokalizowane dość daleko.

Aby dotrzeć do lokalu wyborczego mieszkańcy ulicy Krzyżanowickiej musieli przejść co najmniej godzinę, Smykowa nieco krócej.

To zdaniem protestujących miało bezpośredni wpływ na frekwencję w co najmniej dwóch lokalach wyborczych. Chodzi o Obwód nr 1 z komisją przy ul. Proszowskiej i Obwód nr 2 z komisją przy ul. 20-stycznia. W pierwszym przypadku do wyborów nie poszło 680 mieszkańców, w drugim 956.

Autorzy protestu mają też żal do członków obwodowej komisji wyborczej, że ta nie przedłużyła wyborów, umożliwiając tym samym dotarcie do lokali wyborczych wszystkich, którzy chcieli zagłosować.

Autorzy protestu powołują się na jednoznaczne w tej sprawie wytyczne Państwowej Komisji Wyborczej, która w swoich komunikatach i uchwale z dnia 17 września 2018 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych ds. przeprowadzenia głosowania w obwodzie dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia głosowania w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zarządzonych na dzień 21 października 2018 r. jasno precyzowała, iż głosowanie musi zostać przedłużone w wyniku nadzwyczajnych wydarzeń, czyli np. powodzi, zalania lokalu wyborczego, katastrofy budowlanej, komunikacyjnej czy konieczności dodrukowania kart do głosowania.

Nie bez znaczenia zdaniem protestujących jest fakt, iż wiedza o katastrofie była wiedzą powszechną, a informacja o niej pojawiła się we wszystkich mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. Całe zdarzenie obszernie relacjonował Portal Bochnia z bliska.

Zdaniem mieszkańców zdziwienie budzi więc fakt braku reakcji ze strony organów odpowiedzialnych za przeprowadzenie wyborów. Ich zdaniem wystarczyło wydłużyć pracę tych komisji obwodowych i zorganizować do nich transport, tak aby wszyscy zainteresowani udziałem w wyborach mogli w nich wziąć udział.

Sprawa utrudnień w dostępie do głosowania spowodowana paraliżem komunikacyjnym w Bochni – zdaniem autorów protestu – jest o tyle istotna, że to właśnie w komisjach nr 1 i 2 były największe spadki frekwencji w porównaniu z I turą wyborów.

Odpowiednio 10,19 proc. i 11,02 proc. Zwłaszcza komisja nr 2, w której w I turze wyborów wygrał Krzysztof Kokoszka różnicą 198 głosów była kluczowa dla ostatecznych wyborów.

Stefan Kolawiński wygrał w II turze wyborów z Krzysztofem Kokoszką różnicą zaledwie 135 głosów.
Czy całe zdarzenie – w przekonaniu autorów protestu – mogło wpłynąć na wynik wyborów. Sprawę musi więc ocenić sąd.

68 komentarzy

68 Comments

  1. Avatar

    Dominik1234

    16 listopada 2018 godzina 18:40

    Tak,tak ale chodnik nie byl zakorkowany.Gdzie jest napisane,ze Pani Zenona ma podjechac samochodem na głosowanie.Pani Zenono jest absurd taki sam jak Pania została poszkodowana podczas powodzi a środki na ta okolicznosc zostały pobrane.

  2. Avatar

    wyborca68

    16 listopada 2018 godzina 19:12

    No to mamy nową sytuację ! Dlaczego inne portale milczą o tej sytuacji ?

  3. Avatar

    obserwator

    16 listopada 2018 godzina 21:03

    z tego protestu wyjdzie mega skandal dziwne ze komisje nie przedłużyły głosowania choć były zobowiązane

  4. Avatar

    Marta

    16 listopada 2018 godzina 21:03

    to sie będzie działo teraz

  5. Avatar

    Bochniak

    16 listopada 2018 godzina 21:06

    Mi udało sie dojechać ale mojemu kuzynowi już nie i zrezygnował z dojścia do komisji na piechotę zbyt daleko

  6. Avatar

    KN

    16 listopada 2018 godzina 21:09

    Powinni powtórzyć.

  7. Avatar

    Olek

    16 listopada 2018 godzina 21:13

    Sąd nie wyjścia.Beda powtórzone i dobrze!

  8. Avatar

    J72

    16 listopada 2018 godzina 21:33

    Zrobicie wszystko….byle wygrał kandydat Pisu……
    Brak mi słów…..

  9. Avatar

    Ania

    16 listopada 2018 godzina 21:35

    Bez przesady, wcale nie mieliśmy dużego problemu żeby dotrzeć na wybory – mieszkamy na Wygodzie (zaraz przy Smykowie). Korek stał nam pod domem cały czas, a jakimś „cudem” bezproblemowo dojechaliśmy samochodem.
    Jak ktoś chce znaleźć problem to wszędzie go widzi… ogarnijcie się.

    • Avatar

      Bochniak

      16 listopada 2018 godzina 21:42

      Chyba pani żartuje po co pisać takie bzdury. Ja jechałem blisko 2 godziny ze Smykowa samochodem do komisji około 17 wiele osób uznało że pieszo jest zbyt daleko

      • Avatar

        Ania

        17 listopada 2018 godzina 08:17

        Wyjechaliśmy z domu o 19, co prawda zajęło nam to dłużej(bo ok. 30-40 min), ale nie 2 godziny. Kto chciał to dotarł… Ale zawsze znajdzie się ktoś komu coś nie pasuje.

    • Avatar

      Benek

      16 listopada 2018 godzina 21:45

      Jasne że nie jak się pracuje w urzędzie to i w gradobicie pani by dotarła.Strach ma jednak wielkie oczy!

      • Avatar

        Ania

        17 listopada 2018 godzina 08:19

        Do Benek: haha dobre! Jednak co niektórzy nie mogą przeżyć, że PiS przegrało….. Mogę tylko powiedzieć, że od urzędu to ja się trzymam akurat jak najdalej. Jak ktoś nie jest pisiorem to od razu musi być z urzędu nie? Dobre sobie haha

  10. Avatar

    Spectator

    16 listopada 2018 godzina 21:46

    Moze dokladniej: czy jest to protest mieszkańców Smykowa czy protest PiSu, skoro raptem podpisało się kilkanascie osób.

    Ciekawe czy ci obrońcy Smykowa tak będą bronić interesów Smykowa przy uchwalaniu studium mając większość w Radzie.

  11. Avatar

    Darek

    16 listopada 2018 godzina 21:53

    https://wpolityce.pl/m/polityka/417470-co-narusza-cisze-wyborcza-komentarz-pkw-sprawdz-szczegoly Tu chodzi o błąd formalny komisji który może niestety skutkować powtórka a wystarczyło przedłużyć głosowanie

  12. Avatar

    Igor

    16 listopada 2018 godzina 22:04

    Cieszę sie że Wasz portal poruszył ten temat o którym huczy cała Bochnia od kilku dni. Brawo

    • Avatar

      Marek

      16 listopada 2018 godzina 22:14

      Fakt na Bochnianina trudno już liczyć

  13. Avatar

    Igor

    16 listopada 2018 godzina 22:17

    Mam tyko prośbę aby Wasz portal pilnował ten temat !!!

    • Avatar

      samozwańcza obrońćzyni języka polskiego

      17 listopada 2018 godzina 20:17

      Tego tematu. Dopełniacz. Dbajmy o polszczyznę.

  14. Avatar

    Kolo

    16 listopada 2018 godzina 22:32

    Właśnie rozmawiałem z koleżanka której przyjaciółka miała problem z dotarciem do jednej z komisji, Ale żeby tak wtopić proceduralnie to nie chce sie wierzyć

  15. Avatar

    Ania

    16 listopada 2018 godzina 22:52

    W końcu ktoś napisał o tym o czym mówi całe miasto. Mam nadzieję, ze wybory będą powtórzone.

  16. Avatar

    Mieszkaniec

    16 listopada 2018 godzina 22:53

    O tym mówi całą Bochnia a portale milcza

  17. Avatar

    xxx

    16 listopada 2018 godzina 23:18

    A kto na tym korzystał by Smykow nie dotarł ??? No właśnie

  18. Avatar

    mieszkaniec

    16 listopada 2018 godzina 23:42

    Bardzo proszę, aby nie uogólniać – nie jest to protest całego Smykowa tylko tych osób, które wniosły ten protest. Więc bardzo proszę nie przypisywać gdy politycznej całemu osiedlu Smyków, bardzo proszę

  19. Avatar

    XYZ

    16 listopada 2018 godzina 23:52

    Pani Zeniu zobaczymy czy Pani koledzy z PIS pomogą Pani walczyć o Smyków na sesji Rady Miasta przy uchwalaniu Studium, zboczymy jak to wtedy będzie oj… zobaczymy…

    • Avatar

      Do XYZ

      17 listopada 2018 godzina 08:50

      To jakaś groźba ?

      • Avatar

        Anonim

        17 listopada 2018 godzina 10:33

        Jak widac pytanie

  20. Avatar

    Bochniak

    17 listopada 2018 godzina 00:16

    Coś było na rzeczy bo już w trakcie pisania protokołów o tym mówiono

    • Avatar

      wyborca68

      17 listopada 2018 godzina 06:43

      Szanowna Redakcjo,
      Proszę udostępnić protokoły z I i II tury z komisji 1 i 2 a mieszkańcy pomogą w sprawiedliwym osądzeniu sprawy !!!

  21. Avatar

    Hania

    17 listopada 2018 godzina 00:52

    Bardzo proszę używać precyzyjnych określeń „Zdaniem osób, które wniosły protest” a nie „Zdaniem mieszkańców Smykowa” bo cały Smyków protestu nie wnosił.

    • Avatar

      Mieszkaniec

      17 listopada 2018 godzina 09:13

      To by sie pani zdziwiła

      • Avatar

        Spectator

        17 listopada 2018 godzina 09:57

        Panie Mieszkańcu, brak poparcia dla skandalicznej polityki wobec Smykowa prowadzonej przez burmistrza SK to jedno, a protest wyborczy to drugie.

        Swoją drogą, skoro Smyków ma tak leżeć na sercu kandydatowi KK, to dlaczego w kampani wyborczej nie były poruszane kluczowe wątki? Przecież KK mógł nimi pogrążyć SK, a tu obaj panowie solidarnie milczeli.

        Mam wrażenie, że ktos próbuje teraz użyć Smykowa jako ostatniej deski ratunku. Dokładnie – użyć. Ciekawe tylko, czy te osoby będą pamiętały o Smykowie głosując na posiedzeniach Rady.

        Z pewnością to będzie wielokrotnie przypominane, gdyż Smyków już nie pozwoli wchodzić sobie na głowę.

      • Avatar

        aaa

        17 listopada 2018 godzina 20:29

        Zdziwiła czemu? Cały Smyków wnosił protest? Proszę nie być śmiesznym, to jest jakaś garstka podpisów, osiedle dowiedziało się o sprawie z artykułu, nikt nic nie wie i się nie ośmiesza!

  22. Avatar

    Paul

    17 listopada 2018 godzina 06:36

    Czy zlozono, w terminie, protest wyborczy? Jezeli Tak I Sad przyzna, ze wybory nalezy powtorzyc, to po takim projekcie budzetu na 2019, Burmistrz moglby sie juz zaczac pakowac..

    • Avatar

      Spectator

      17 listopada 2018 godzina 10:22

      Po decyzji środowiskowej też tak mówiono. A tu KK nawet nie przypomniał tego wątku w debacie, chociaż mógłby w ten sposób pogrążyć SK i nawet wygrać. Ciekawe dlaczego…

  23. Avatar

    Janusz

    17 listopada 2018 godzina 09:49

    Proszę podać kiedy złożono protest, bo zgodnie z przepisem 14 dni od ogłoszenia Komisarza wyborczego upływało najdalej 05 listopada.

  24. Avatar

    qz

    17 listopada 2018 godzina 09:49

    Jeśli Sąd uzna ze komisje winny przedłużyć prace komisji to mamy niestety powtórkę wyborów

  25. Avatar

    Mieszkaniec 2

    17 listopada 2018 godzina 10:00

    Kto jest odpowiedzialny za zaniedbania proceduralne? Przecież są wytyczne,nikt nic nie zrobił,zero reakcji. Przecież ta sytuacja mogła mieć wpływ na wynik wyborów. Przecież wszyscy wiedzą,ze na Smykowie i w tych rejonach Kokoszka miał przewagę i tam wygrywał znacznie przez konflikt Kolawinskiego ze Smykowem w sprawie śmieci. To było tylko 135 głosow

  26. Avatar

    fan

    17 listopada 2018 godzina 12:08

    Pytanie brzmi czy komisje wiedziały od miasta o katastrofie samochodowej? I czy jest to w protokołach. To będzie badał Sąd

  27. Avatar

    STOP

    17 listopada 2018 godzina 13:39

    To jest śmieszne. Ja proponuję, że następnym razem zrobić komisje na zasadzie Mc Drive. Wtedy wszyscy będą mogli zagłosować nie wysiadając z auta. Ośmieszacie się ludzie i tyle. Jak ktoś chciał to dotarł. Nawet Pani Zenona na piechotę. Więc z dotarciem do lokalu nie było tak, że całkiem był udaremniony dostęp.

    • Avatar

      Bochniak

      17 listopada 2018 godzina 15:04

      Powiedz to starszym ludziom ze maja iść godzinę do komisji bo samochodem nie byli w stanie

  28. Avatar

    Zeta

    17 listopada 2018 godzina 14:29

    Bardzo prosze aby nie przypisywać protestu wszystkim mieszkańcom Smykowa bo to jakis cyrk

  29. Avatar

    Kt

    17 listopada 2018 godzina 18:02

    Bardzo prosze nie podpierać sie całym osiedlem to nieuprawnione

  30. Avatar

    Tk

    17 listopada 2018 godzina 18:15

    Jesli P. Przewodniczaca podaje takie informacje do mediów to przynajmniej powinna podac precyzyjne dane a nie podpierac sie wszystkimi mieszkancami Smykowa, ktorych w wiekszosci nawet o tym nie poinformowala

  31. Avatar

    Kt

    17 listopada 2018 godzina 18:18

    Jesli P. Przewodniczaca podaje takie informacje do mediów to przynajmniej powinna podac precyzyjne dane a nie podpierac sie wszystkimi mieszkancami Smykowa, ktorych w wiekszosci nawet o tym nie poinformowala

  32. Avatar

    mieszkanka smykowa

    17 listopada 2018 godzina 20:23

    Skandal!!!
    To nie jest protest Smykowa. Nikt nie ma prawa używać takiego sformułowania.
    Ośmieszanie się już od początku kadencji.

  33. Avatar

    Mieszkanka Smykowa

    17 listopada 2018 godzina 21:28

    Nie lubię jak ktoś wypowiada się w moim imieniu. Mieszkam na Smykowie i nie wynosiłam żadnego protestu, mało tego dowiedziałam się o nim od Was. Proszę o precyzyjną ilość osób wnoszących jeśli jest to 135 osób które nie zagłosowało tamtego dnia to może KK rzeczywiście łapie się brzytwy.

  34. Avatar

    Hania

    17 listopada 2018 godzina 22:08

    Bardzo prosze o sprostowanie tych haseł np. smykow chce powtorzenia wyborów, bo nie dotyczy to całego naszego osiedla i jest nadużyciem posługiwanie sie takimi określeniami. Jestem mieszkanka tego osiedla i nic o tym nie wiedziałam i nie popieram czegoś takiego.

    • Avatar

      tekla

      17 listopada 2018 godzina 23:04

      Ja też nie zyczę sobie aby składać protest w moim imieniu/mieszkam na Wygodzie bliżej Smykowa nic o ty6,m nie wiem natomiast dotarłam na wybory smochodem i wcale nie zajęło mi tyle czasu , można było jechać nawet przez ulicę Krzeczowską lub koło Mleczarni albo dawnej ul. Kaima. Dlatego uważam że to bzdura Pani Zeniu!!!!Nie wywalczyliście pozbycia się fetoru,ani reszty…. To uważam że to zemsta !!!!Nie popieram takiego rozwiązania, apozatym powtórne wybory to są też pieniądze z naszych podatków.

    • Avatar

      ppkk

      17 listopada 2018 godzina 23:28

      popieram a mieszkam na Smykowie nic nie wiedziałam o proteście

  35. Avatar

    tekla

    17 listopada 2018 godzina 23:18

    Bzdura nie życzę sobie w moim imieniu składać pozew/mieszkam w rejonie wygody koło SMYKOWA/nic o tym nie wiedziałam. Przykro mi Pani Zeniu -kompromitujesz sie na całej lini!!!!!!

    • Avatar

      Obserwator

      18 listopada 2018 godzina 09:03

      Tekla, nie dowartościowuj się, nikt nawet w Twoim imieniu nie ma ochoty kichnąć.

      • Avatar

        aaaaa

        18 listopada 2018 godzina 15:35

        Tekla ma rację. Pani Zenona jeszcze dobrze nie jest radną, a już zbiera minusy. A zresztą ile to głosów zdobyła jako radna? Bo chyba niezbyt wiele..

  36. Avatar

    Mieszkaniec Smykowa

    18 listopada 2018 godzina 08:00

    Pani Przewodniczaca jeszcze nie objela mandatu a juz zaczęła dzilic osiedle mam nadzieje, ze te osoby ktore poczuly sie pokrzywdzone, beda mialy odwage na zebraniu o tym powiedziwc publiczne a nie potpierac sie innymi mieszkancami ktorzy walczyli o to osiedle w sprawie smieci. Pani koledzy z Pis jakos nie pomogli chociaz mieli wiekszosc w radzie. To byl korek jak w Krakowie a nie katastrofa czy pomyslala Pani o kosztach poworzenia wyborow.

    • Avatar

      Obserwator

      18 listopada 2018 godzina 12:53

      Lepiej wydać na uczciwe wybory niż na walkę z nieuczciwym burmistrzem.

  37. Avatar

    Obserwator

    18 listopada 2018 godzina 09:01

    Wszyscy komentując piszą bzdury:
    po pierwsze, gdzie w artykule jest napisane, że jest to protest wszystkich mieszkańców Smyków?
    Po drugie, w protokole opublikowanym na stronie PKW nie ma ani jednej wzmianki a zdarzeniu komunikacyjnym mogącym mieć wpływ na wynik wyborów.
    Po trzecie wielu członków komisji obwodowych miało problem z dotarciem na czas na swoje dyżury po południu.
    Po czwarte wreszcie, fakt świadomości osób piszących protokół, o katastrofie komunikacyjnej i pominięcie informacji o tym w protokole, to już odpiedzialność karna dla nich.
    Ludzie, nie nakręcajcie się, przeczytajcie że zrozumieniem, a później piszcie czy to Wasz protest, czy nie. Gdyby składający protest, wcześniej sprawę nagłośnili, to tak, jakby własną broń oddali przeciwnikowi.

    • Avatar

      wyborca68

      18 listopada 2018 godzina 10:23

      Ci piszący przeciw powtórzeniu II tury muszą mieć interes, a uzywane argumenty są śmieszne ! Był problem – tak i dlatego sprawę zbada SĄD !!!

  38. Avatar

    Smykowianka

    18 listopada 2018 godzina 10:21

    Ciekawe czy te osoby, ktore zlozyly ten protest zrobily cos dla tego osiedla, czy tylko „zniszczyli” prace tych ktorzy walczyli o to aby na Smykowie zylo sie lepiej i bez smrodu

  39. Avatar

    Obserwator

    18 listopada 2018 godzina 13:13

    Lepiej wydać na uczciwe wybory niż na walkę z nieuczciwym burmistrzem.

  40. Avatar

    Mieszkaniec Smykowa

    18 listopada 2018 godzina 13:33

    Mam nadzieje, że te osoby ktore poczuły sie pokrzywdzone i nie dotarły na wybory, będą miały odwage na zebraniu osiedlowym o tym powiedzieć publiczne. Powoływanie sie na cały Smyków, a więc i tych, którzy byli bardzo zaangażowani w sprawy osiedla i walczyli o to osiedle w sprawie śmieci, jest nadużyciem i wykorzystaniem do gry politycznej, bo już pojawią się opinie, że to „zemsta”, a tak nie jest. Pani Przewodnicząca proszę pamiętać, że Pani koledzy z PIS dalej mają większość w RM i mogą dla tego osiedla dużo zrobić przy uchwalaniu Studium. Tak więc w tym temacie brak Burmistrza z PIS w niczym Pani nie przeszkodzi w walce o lepsze warunki na osiedlu Smyków. Nieakceptowanie skandalicznej polityki obecnego Burmistrza w sprawie Smykowa to jedno a protest wyborczy to drugie.

  41. Avatar

    Zenon

    18 listopada 2018 godzina 18:58

    Zenka zluzuj trochę bo znów palma Ci odbije .Ciekawe czy Ci ludzie chcieli iść na głosowanie a Ty posikujesz że nie głosowali,a może pokazik przy okazji theromixa byś zrobiła

    • Avatar

      wyborca68

      19 listopada 2018 godzina 10:53

      A co ty konkretnego zrobiłeś dla tej okolicy , jeżeli przeszkadzają ci Społecznicy mający osiągnięcia dla poprawy warunków życia mieszkańców?

  42. Avatar

    Jako

    19 listopada 2018 godzina 15:03

    powtórne wybory muszą być !!!!

    • Avatar

      Spectator

      19 listopada 2018 godzina 18:03

      A dlaczego zakładasz, że powtórzenie wyborów dotyczyłoby całej Bochni, a nie tylko niektórych czynności? Przecież problem dotyczył tylko Smykowa. Pytanie także, co zostało wskazane w protestach.

      Swoją drogą bardzo ciekawie wyglądałaby kampania wyborcza tylko na Smykowie biorąc pod uwagę bardzo wysoką świadomość obywatelską mieszkańców i ich aktywność, jak także przygotowanie. Byłaby kolejna komisja śledcza a wysoka oglądalność w TV gwarantowana.

      Obecny burmistrz chyba nie ma zbyt miłych wspomnień ze swoich dwóch spotkań – najpierw w sprawie decyzji środowiskowej a potem WZ dotyczących gospodarki odpadami. Kandydat KK chyba także. W każdym razie burmistrz SK raczej nie będzie spał spokojnie aż do ogłoszenia postanowienia SA.

  43. Avatar

    Bochniak

    19 listopada 2018 godzina 19:24

    Jeśli byłby uznany zarzut powtórka dotyczyłaby wszystkich obwodów. Nerwowo będzie aż do wyroku Sądu

  44. Avatar

    Galareta

    20 listopada 2018 godzina 09:09

    niech SK się trochę potrzepie . przyda się mu !

  45. Avatar

    wera

    20 listopada 2018 godzina 10:15

    Proszę nie kompromitować Smykowa to tylko kilka osób chce powtórzenia wyborów a nie cały Smyków!

    • Avatar

      Obserwator

      24 listopada 2018 godzina 07:40

      Należy tym osobom zaszyć usta. Wera nie pisz głupot!!! Jedna osoba może złożyć protest. A Ty wiesz z pewnością, że protest został złożony w imieniu mieszkańców Smykowa, czy tylko protestujących? Sąd nie podał, że jest to protest zbiorowy.

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

- REKLAMA -
Góra