Burmistrz Bochni przedłużył nabór wniosków o udzielenie dotacji na wymianę starych kotłów, pieców na paliwa stałe (węgiel, miał) na kotły gazowe, kotły na biomasę (pellet) oraz pompy ciepła wraz z wykonaniem wewnętrznych instalacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nowego systemu ogrzewania w ramach Projektu finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.
Wnioski wraz z załącznikami należy składać
w terminie do 28 lutego 2023 roku na Dzienniku Podawczym Urzędu Miasta
Bochnia ul. Kazimierza Wielkiego 2, 32-700 Bochnia. Druk wniosku można
pobrać w Urzędzie Miasta Bochnia w pok. nr 7 bądź ze strony internetowej
tut. Urzędu www.bochnia.eu (Mieszkaniec/program ochrony powietrza/Wymiana kotłów – dotacja 2022 r.
Wnioski będą rozpatrywane według kolejności ich wpływu do Urzędu.
Wnioski które nie zostaną zakwalifikowane, ze względu na przewidziane
limity finansowe wynikające z wysokości przeznaczonych środków
w budżecie na ten cel, zostaną umieszczone na liście rezerwowej.
Regulamin udzielania dotacji na wymianę nieekologicznych źródeł ciepła w gospodarstwach domowych w ramach Projektów finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 dostępny jest na stronie: https://bip.malopolska.pl/umbochnia (RADA/UCHWAŁY/2022) UCHWAŁA Nr XLI/396/22.
WAŻNE INFORMACJE:
- Nowe kotły na biomasę muszą spełniać wymagania klasy 5 oraz wymagania ekoprojektu. Lista kotłów spełniających powyższe wymagania znajduje się na stronie www.powietrze.malopolska.pl/ekoprojekt.
- Wymiany kotłów zrealizowane przed datą podpisania umowy z gminą nie będą dotowane! (złożenie wniosku nie oznacza zawarcia umowy).
- Wymiana kotła będzie musiała nastąpić najpóźniej do dnia 30 czerwca 2023 r.
Procedura wymiany kotłów:
- Gmina sporządza listę rankingową zawierająca pozytywnie zweryfikowane wnioski.
- Audytor na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przeprowadza ocenę energetyczną budynku.
- Mieszkaniec podejmuje decyzję o akceptacji lub jej braku dla wyników oceny energetycznej (brak konsekwencji finansowych).
- Zostaje podpisana umowa pomiędzy gminą i mieszkańcem.
- Mieszkaniec dokonuje zakupu i wymiany kotła, instalacji wewnętrznej.
- Mieszkaniec składa wniosek o płatność z załącznikami (m.in. faktury, protokół odbioru).
- Gmina weryfikuje dokumenty, przeprowadza kontrolę na miejscu, a następnie dokonuje rozliczenia wydatków mieszkańca do przyjętych limitów i wypłaty dofinansowania.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Miasta w pok. 7 bądź pod nr tel. 14 61 49 154.