- REKLAMA -
- REKLAMA -
Wydarzenia

Podpisano umowę na budowę nowej siedziby policji w Brzesku. Zobacz, jak będzie wyglądać ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE

- REKLAMA -

Coraz bliżej nowej siedziby policji w Brzesku. Dziś w Krakowie podpisano umowę z jej wykonawcą. Komenda powstanie obok szpitala, jej budowa pochłonie ponad 36 mln zł.

Nowa komenda będzie składała się z dwóch budynków: administracyjno-biurowego i garażowego. Siedzibę KPP zaprojektowano dla 150 policjantów i 28 pojazdów służbowych, a także łodzi patrolowej.

Budynek został zaprojektowany jako bryła o prostej formie architektonicznej. Teren wokół jednostki będzie ogrodzony. Główny wjazd do komendy zaplanowano od strony szpitala.

 -To będzie obiekt na miarę XXI wieku, w którym będą mogli realizować swoje działania brzescy funkcjonariusze, ale również będzie to duma i chluba dla powiatu brzeskiego i jego mieszkańców – mówił podczas podpisania umowy nadinsp. Michał Ledzion Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie.

-Komenda ulokowana jest w okolicy szpitala, czyli w centrum gdzie mieszkańcy Brzeska mogą szukać pomocy w sytuacjach problemowych. To początek budowy centrum zarządzania kryzysowego, które będzie dbało o bezpieczeństwo – mówiła poseł Józefa Szczurek-Żelazko.

Na to, że w jednym miejscu będzie się znajdował szpital, policja, a w  przyszłości komenda straży zwrócił uwagę  starosta brzeski Andrzej Potępa.

Komenda Powiatowa Policji w Brzesku jest jedną z 20 jednostek organizacyjnych małopolskiej policji. Służbę w niej (w tym w podległym komisariacie w Czchowie i posterunku w Szczurowej) pełni 144 funkcjonariuszy, a działalność komendy wspomaga 35 pracowników cywilnych.  Komenda Powiatowa Policji w Brzesku działając w administracyjnych granicach powiatu brzeskiego obejmuje teren o powierzchni 590 km2 zamieszkiwany przez ponad 93 tysiące mieszkańców. W skład powiatu wchodzi 7 gmin: Brzesko, Czchów, Iwkowa, Gnojnik, Dębno, Szczurowa i Borzęcin.

Obecna siedziba komendy przy ul. Szczepanowskiej w Brzesku jest zdecydowanie za mała, nie jest w stanie pomieścić wszystkich funkcjonariuszy. Z uwagi na ciężkie warunki lokalowe policjanci rewiru dzielnicowych urzędują w budynku w centrum miasta, a policjanci wydziału ruchu drogowego – w budynku strzelnicy w sąsiedztwie komendy. Budynek nie jest dostosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Koszty gruntownej modernizacji dotychczasowej siedziby byłyby bardzo wysokie, stąd zdecydowano o budowie nowej komendy w innym miejscu.

2 komentarze

2 Comments

  1. Avatar

    Szwejk

    10 listopada 2022 godzina 15:56

    Czy tam jest sobowtór Władimira

  2. Avatar

    Anonim

    10 listopada 2022 godzina 18:24

    A dlaczego budynek Policji ma być ogrodzony?
    Przecież to dodatkowe koszty a poza tym to budynek użyteczności publicznej a nie areszt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Góra