Grodzisko i Wzgórze Zamkowe w Czchowie będą mocnym punktem na mapie turystycznej od nowego sezonu. W najbliższym otoczeniu popularnej baszty dzięki staraniom władz Czchowa i projektowi partnerskiemu którego liderem jest Tarnowska Organizacja Turystyczna wybudowano budynek zamkowy mieszkalny, powstała też wieża bramna, a grodzisko zostało zagospodarowane o nowe obiekty dla turystów, którzy na miejscu zobaczą repliki ciężkiego uzbrojenia z okresu XVI-XX wieku.
Militaria zamontowano na trzech szlakach: średniowiecznym, II wojny światowej i nowożytnym. Okoliczny teren „uzbrojono” w m. in.: trebusz, taran, dźwig do oblewania smołą, moździerze, armatę przeciwlotniczą czy CKM-y. Niezwykłe eksponaty bez wątpienia będą magnesem turystycznym. W ramach inwestycji przeprowadzono też prace restauratorskie dwóch bunkrów i okopów. Te unikatowe budowle stanowią kolejny argument, by odwiedzić Czchów.
Na Wzgórzu Zamkowym nowością są pomost pieszy nad doliną oraz pomost nad fosą przy zamku. Przebudowano schody do budynku gospodarczego „stróżówki”. Tarnowska Organizacja Turystyczna zapowiada, że w przyszłości wzgórze będzie obiektem koncertów, gier terenowych, pokazów rycerskich i „żywych” lekcji historii.
Wzgórze zamkowe i grodzisko zaaranżowano w sposób kompleksowy. Po zakończeniu zwiedzania, turyści mogą wypocząć przy nowopowstałej altanie z grillem. Zainstalowano też elementy małej architektury, jak: ławki, stoły, kosze na śmieci, siedziska na skarpie, tablice informacyjne. Teren został oświetlony, dzięki czemu będzie bezpiecznie także po zmroku.
Całość dopełnia platforma widokowa z widokiem na malowniczą panoramę Czchowa i Dunajca.
Inwestycje powstały w ramach projektu pn. „Wzrost atrakcyjności turystycznej i rekreacyjnej Subregionu Tarnowskiego etap I” oraz projektu pn. „Wzrost atrakcyjności turystycznej i rekreacyjnej Subregionu Tarnowskiego etap II” .
Liderem projektów jest Tarnowska Organizacja Turystyczna (TOT) – która jest Lokalną Organizacją Turystyczną powstałą w 2011 r. jako szósta w województwie Małopolskim i działającą głównie na terenie Subregionu Tarnowskiego. Ważnym zadaniem TOT jest wsparcie lokalnego rynku usług turystycznych, kreowanie lokalnych produktów turystycznych oraz promocja i rozwój turystyki.
Powyższe projekty na które TOT pozyskała blisko 8 mln złotych stanowią pierwszy ważny krok
w kompleksowej promocji i komercjalizacji produktów sieciowych w Subregionie Tarnowskim.