Od stycznia 2019 roku można korzystać z usług Poczty Polskiej na dworcu PKP Brzesko-Okocim, znajdującym się przy ul. Dworcowej 1A. Nowa siedziba Poczty Polskiej to element współpracy pomiędzy Pocztą Polską a PKP.
Nowa placówka zlokalizowana jest w poczekalni dworca, w miejscu nieczynnej kasy biletowej, która została zmodernizowana na potrzeby placówki pocztowej. Placówka ma nowoczesną aranżację i jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Klienci mogą korzystać z jej usług od wtorku do czwartku w godzinach 7:30 – 19:00 oraz w piątki w godzinach 9:00 – 20:00. Poczta w nowej placówce oferuje usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe.
– Uruchomienie placówki pocztowej na dworcu kolejowym to przykład współpracy spółek państwowych. Rozbudowując swoją sieć, Poczta Polska udowadnia, że jest jedną z kluczowych firm działających w Polsce, która świadczy usługi na rzecz wszystkich obywateli, niezależnie od tego gdzie mieszkają. Tylko w ubiegłym roku poczta otworzyła 76 nowych urzędów – mówi Tomasz Tomala, szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury.
Na obszarze gminy Brzesko znajduje się pięć placówek pocztowych: trzy własne (jeden urząd i dwie filie) oraz dwie agencje pocztowe. W sumie na terenie działania Regionu Sieci w Krakowie funkcjonuje 508 placówek pocztowych, w tym: 121 urzędów pocztowych, 233 filie urzędów pocztowych oraz 156 agencji pocztowych. W ubiegłym roku uruchomiono jedną nową placówkę pocztową własną (filię urzędu pocztowego Kraków 23, przy al. 29 Listopada 193) oraz sześć agencji, zmieniono lokalizację pięciu filii oraz przekształcono filię w urząd pocztowy z jednoczesną decentralizacją służby doręczeń. W 2019 roku planowane jest utworzenie filii Urzędu Pocztowego Niepołomice w Zabierzowie Bocheńskim oraz nowej placówki pocztowej w Krakowie.
– Poczta Polska ma szeroki dostęp do wszystkich obywateli oraz przedsiębiorstw i instytucji. Wypełniając misję usługi powszechnej działa w ważnym interesie społecznym, zapewnia dostęp do usług komunikacji, ale także zapobiega wykluczeniu cyfrowemu, oferując w blisko 4 tysiącach placówek bezpłatne Wi-Fi – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej. – Dbamy także o pamięć i tradycję historyczną, pocztowe znaczki towarzyszą wydarzeniom istotnym dla naszego kraju, świata, a także dla lokalnych społeczności. Placówki pocztowe, na których przywróciliśmy godło, znajdują się w najodleglejszych zakątkach naszego kraju, nawet tam, gdzie nie ma innych instytucji państwowych. W naszej działalności niezwykle istotne jest zaufanie, którymi obdarzają nas klienci, to jest fundament, na którym chcemy budować przyszłość Poczty – podkreśla Wiesław Włodek podczas uroczystego otwarcia placówki w Brzesku.
Poczta uruchamia nowe placówki i modernizuje dotychczasowe, aby poprawić komfort obsługi klientów. Placówki Poczty oferują szeroki wachlarz usług pocztowych, bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych. Klienci placówek pocztowych – szczególnie w miejscowościach, w których nie ma księgarń mogą skorzystać także z oferty prasy i książek.