Jedyną z artystek, która po raz kolejny wystąpiła podczas bocheńskiego festiwalu Integracja Malowana Dźwiękiem jest Alicja Węgorzewska światowej sławy mezzosopranistka. W Bochni poprowadziła warsztaty z uczestnikami festiwalu, wystąpiła też podczas inauguracji wydarzenia wykonując utwór „Caruso” razem z Markiem Piekarczykiem ZOBACZ .
Tuż po inauguracji festiwalu udało się nam porozmawiać z Alicją Węgorzewską. Pytaliśmy ją między innymi o to, dlaczego tak chętnie wspiera festiwal Piosenki Integracja Malowana Dźwiękiem.
Czuję wewnętrzną potrzebę, by tu wracać, by pracować z młodymi ludźmi. Dzielić się z nimi tym, czego sama się nauczyłam w życiu. Terapia poprzez sztukę, śpiew, muzykę jest niezwykle skuteczna – mówiła artystka w wywiadzie udzielonym Portalowi Bochnia z Bliska.
Alicja Węgorzewska, światowej sławy mezzosopranistka swoją karierę rozpoczęła w 1999 roku od Wiedeńskiej Opery Kameralnej. Później uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych, m.in. podczas prestiżowego festiwalu muzyki dawnej w Innsbrucku czy Donaufestwochen w Wiedniu. Występowała z frankfurckim Ensemble Modern oraz Staatskapelle Berlin. Współpracowała z teatrami w Wiedniu, Berlinie, Bayreuth, Monte Carlo. Bardzo prędko podbiła także serca polskiej publiczności i zdobyła uznanie w kraju.
W jej karierze ważny był rok 2010. Nagrała wówczas dla Hungarotonu Classic i Fuzeau Classique wraz z wybitnym węgierskim wirtuozem Alexem Szilasi wszystkie pieśni Chopina. W Budapeszcie Koncertem Galowym otwierała obchody roku Chopinowskiego oraz zamykała go koncertami w Nowym Yorku w Yamaha Hall, a także w Qatarze. W grudniu tegoż roku po raz pierwszy wyreżyserowała „Carmen” i zaśpiewała w niej tytułową rolę w Kuwejcie oraz Bahrajnie.
Alicja Węgorzewska promuje sztukę operową także poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych m.in. ” Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, „Kocham Cię Polsko”, „Familiada” przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny. Była też jurorką w programie „Bitwa na głosy”. Od lat z sukcesami produkuje festiwale, wydarzenia telewizyjne i znaczące projekty kulturalne. Brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę.
W 2015 roku została powołana na dyrektora Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie, a od 2017 roku kieruje Warszawską Operą Kameralną.