- REKLAMA -
- REKLAMA -
Wydarzenia

Browar OKOCIM podsumował miniony rok. Jego przedstawiciele zdradzili też plany na najbliższe miesiące

- REKLAMA -

W 2021 roku pomimo trwającej pandemii Browar Okocim rozwijał się stabilnie. Uruchomiono instalację biogazu na Oczyszczalni Ścieków o wartości 1,7 mln zł. oraz instalację de-alkoholizując o wartości 10 mln zł., która pozwoli jeszcze bardziej rozwijać ofertę piw 0,0%. Zakończono również instalację do produkcji piwa Garage. Zakończono również inwestycję w Marka OKOCIM jest doceniana za wysoką jakość swoich piw – mówił Michał Napieracz, dyrektor brzeskiego browaru podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

„Liczy się dobry skład” – marka Okocim w 2021

Marka Okocim w 2021 roku utrzymała mocną pozycje na rynku piwa, wzrosty sprzedaży zanotowały okocimskie radlery, w tym warianty 0,0%. 

W pierwszej połowie 2021 marka kontynuowała ogólnopolską kampanię reklamową z udziałem młodego pokolenia brzeskich piwowarów pod hasłem „Liczy się dobry skład”. Przygotowano również nowe spot TV dla okocimskich radlerów, w tym wariantów o zerowej zawartości alkoholu.

W 2021 marka Okocim oferowała 5 wariantów 0,0%, zaś na sezon wiosenno-letni 2022 wzbogaciła ofertę piw bezalkoholowych o nowość Limonka z miętą 0,0%. Marka wprowadziła też nowości w segmencie piw smakowych o zawartości alkoholu 4,5 proc. w 4 wariantach smakowych: Mocną Pomarańczę, Malinę                        z borówką amerykańską, Mocną Wiśnię i Grejpfrut z limonką. Nowości są w unowocześnionej wersji opakowań.

W listopadzie 2021 marka Okocim we współpracy z twórcami krakowskiej sieci restauracji Pino uruchomiła koncept gastronomiczny pn. „Nowa Wytwórnia. Tu Warzy Okocim”. W nowym miejscu na gastronomicznej mapie Krakowa –  w kompleksie restauracyjnym Fabryczna 13 – powstał mini browar. Można tu skosztować świeżych, warzonych na miejscu piw rzemieślniczych, za których receptury odpowiadają doświadczeni piwowarzy z Browaru Okocim i dwóch przeszkolonych w browarze piwowarów.

Ceniona jakość okocimskich piw

W 2021 jak co roku piwa z browaru Okocim otrzymały wiele nagród i wyróżnień:

  • GOOD BEER Profesjonalny Konkurs Piw – brązowy medal dla Okocim Klasyczna Pszenica w kategorii „Piwa pszeniczne”
  • Konsumencki Konkurs Piw „Chmielaki Krasnostawskie 2021” – trzy pierwsze miejsca w kategorii  „aromatyzowanych piw bezalkoholowych”  dla  Okocim Radler Mango z Marakują 0,0%, Sycylijska Pomarańcza 0,0% i  Ciemna Wiśnia 0,0%
  • „Chmielaki Krasnostawskie 2021”, w kategorii bezalkoholowych piw Pils/Lager złoto dla Okocim Jasne okocimskie 0,0%.
  • Konkurs „Piwne Akordy 2021” Polskiego Kongresu Browarniczego złoty medal w kategorii „smaki świata” dla Kami mrożona kawa, srebrne medale w kategorii „owocowe” dla Garage Hard Lemon i w kategorii „inspirowane alkoholami” Garage Dragon Fruit Mojito oraz brązowy dla Somersby Piña Colada w kategorii „inspirowane alkoholami”.
  • Breakthrough Innovations  NielsenIQ dla Somersby Mango & Lime
  • Srebrna Perła Rynku FMCG w kategorii „piwa i mixy piwne” dla Somersby Piña Colada, brąz dla Garage Kamikaze.

Browar Okocim – inwestycje, innowacje, ochrona środowiska        

W 2021 roku Browaru Okocim mimo pandemii dział nieprzerwanie  w podwyższonym reżimie sanitarnym ze względu na trwającą pandemię.

Znaczącą inwestycją, która pomoże nam spełniać oczekiwania konsumentów na piwa 0,0% jest linia de-alkoholizująca. Inwestycję wartą 10 mln złotych rozpoczęliśmy w 2020 roku a zaczęła  ona działać na pełnych obrotach w kwietniu 2021 roku. Kolejna inwestycja to dostosowanie jednej z linii rozlewniczych do zamykania butelek kapslem typu pull-off. Uruchomiona została również instalacja biogazowa w Oczyszczalni Ścieków o wartości 1,7 mln zł. Inwestycja obejmowała budowę instalacji biogazu, instalacji gazowej wewnętrznej i doziemnej z niezbędną infrastrukturą techniczną wraz z kotłownią gazową. Celem przedsięwzięcia była poprawa efektywności energetycznej w zakresie odzyskiwania energii z odpadów, w tym odzyskiwania energii w procesach przemysłowych.

Zgodnie z grupową strategią zrównoważonego rozwoju Together Towards ZERO, Browar Okocim stara się minimalizować swój wpływ na środowisko i ograniczać zużycie mediów, realizując tym samym dwa cele strategii – zero śladu węglowego i zero marnowania wody.

Wyniki dotyczące zużycia mediów w Browarze Okocim w 2021 roku:

  • zużycie energii (kWh/hl): 20,06 (+1% vs 2020)
  • emisja CO2 (kg CO2/hl): 2,86 (-1%)
  • Względne zużycie wody [HL/HL piwa]: 2,72 (+3% vs 2020).

Zwiększone zużycie energii i wody jest wynikiem m.in. inwestycji w linię de-alkoholizującą oraz zwiększonej skali produkcji browaru w 2021.

Wybrane projekty w obszarze emisji CO2 i zużycia energii zrealizowane w 2021:

  • Kontynuacja modernizacji oświetlenia poprzez wymianę standardowego na LED ma miejsce we wszystkich browarach i magazynach. W 2021 roku projekt objął wymianę oświetlenia wewnętrznego w obiektach produkcyjnych Browaru Okocim. Wymieniono 53 lampy, co przełoży się na

zmniejszenie śladu węglowego o ok. 24 tony CO2 rocznie. Modernizacja oświetlenia objęła też magazyn Materiałów i Surowców, w którym wymieniono oświetlenie na LED wraz z czujnikami ruchu i zmierzchowymi, co zredukuje zużycia energii o ponad połowę i przełoży się na zmniejszenie CO2 o 27 ton rocznie. Dodatkowym benefitem tej inwestycji jest znaczna poprawa bezpieczeństwa.

  • Podłączenie ogrzewania budynków oczyszczalni ścieków do kotłowni na biogaz

Projekty w obszarze wody w 2021:

  • Odzysk wody z płuczek linii puszkowych
  • Instalacja mycia dla instalacji odwróconej osmozy (zwiększenie wydajności/dostępności instalacji).  Cel to wydłużenie czasu użytkowania membran i zagwarantowanie wydajności instalacji odwróconej osmozy.

– Pragnę podkreślić, że Browar Okocim to ludzie. Ich pasja, zaangażowanie, profesjonalizm kształtują to miejsce, pozwalają tworzyć wspaniałe piwa, doceniane przez konsumentów i ekspertów. To oni też dzięki profesjonalizmowi i wrażliwości na kwestie zmian klimatycznych poszukują rozwiązań, które minimalizują nasz wpływ na środowisko, zmniejszając zużycie wody i emisji CO2. Serdecznie dziękuję Koleżankom i Kolegom za rok wytężonej pracy i świetną współpracę w trudnym okresie pandemii – podkreśla Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim.    

Kliknij i dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Góra