Po raz kolejny stoisko promocyjne miasta Bochnia zaprezentowało się podczas Targu Solnego, który odbył się w miniony weekend na terenie Parku Zdrojowego w Busku-Zdroju.
Wydarzenie zainaugurowała tematyczna konferencja, dot. historii wydobycia soli, jak i technologii pracy tężni oraz zdrowotności solanek.
Busko-Zdrój, ze względu na swój uzdrowiskowy charakter przyciąga corocznie sporą ilość kuracjuszy, odwiedzających tamtejsze sanatoria. Wydarzenie to dało Bochni możliwość zaprezentowania się na arenie ogólnopolskiej, a nawet międzynarodowej. W trakcie dwóch dni targów bocheńskie stoisko odwiedziło ponad tysiąc turystów z Polski oraz zagranicy. Prezentowana na nim oferta turystyczna, ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem, zachęcała do odwiedzenia Solnego Grodu oraz okolic.
Główną atrakcją bocheńskiego stoiska były tajemnicze skrzynki oraz słodko-słony quiz, który w angażujący sposób utrwalał wizerunek Bochni jako miasta stojącego na soli.
Stoisko zostało przygotowane przez Wydział Promocji i Rozwoju Miasta, który od kilku lat współpracuje z Buskim Samorządowym Centrum Kultury – zarządzającym tamtejszą tężnią.
Zgodnie z deklaracjami obu samorządów wspólne działania Bochni i Buska-Zdroju będą realizowane również w przyszłości.