Artykuł partnerski

5 sposobów na zwiększenie efektywności zespołu sprzedaży

Utrata klienta jest łatwa: przegapienie połączenia, brak grzeczności wobec klienta, słaba znajomość produktu i niezdolność do odpowiedzi na wszystkie pytania klienta. Wirtualna centrala z łatwością rozwiązuje wszystkie te problemy. Warto zastosować te 5 wskazówek ―  pomoże to kierownikowi zorganizować dział sprzedaży i poprawić poziom obsługi.

Wygodna kontrola menedżerów

Większość menedżerów obawia się, że ich podwładni przestaną pracować, gdy tylko przestanie się ich monitorować. Istnieje jednak wygodny sposób na kontrolowanie pracy menedżerów ― i nie wymaga to ciągłego przebywania w tym samym pomieszczeniu ani podsłuchiwania pod drzwiami. Są to nagrania audio wszystkich rozmów między menedżerami a klientami, które są prowadzone za pośrednictwem wirtualnej telefonii. 

Zazwyczaj są one dostępne na koncie osobistym usługi telefonicznej. Zarządzanie nimi jest łatwe:

  • filtrowanie według daty, statusu, odpowiedzialnego menedżera itp;
  • przyspieszenie odtwarzania;
  • wysyłanie linku do nagrania bez udostępniania dostępu do usługi.

Nawiasem mówiąc, nagrania najlepszych rozmów profesjonalnych menedżerów mogą być również wykorzystywane jako modele do szkolenia nowicjuszy. 

Błyskawiczne powiadomienia o nieodebranych połączeniach

Każde nieodebrane połączenie jest hojnym prezentem dla konkurencji. W końcu zainteresowany klient nie będzie długo czekał na połączenie. Raczej poszuka podobnego produktu lub usługi w innej firmie.

Natychmiastowe powiadomienia o każdym nieodebranym połączeniu są łatwe do skonfigurowania w usłudze telefonii wirtualnej. Na przykład, jeśli żaden z menedżerów nie odbierze połączenia, wiadomość trafi do kierownika. W ten sposób możesz jak najszybciej zadzwonić do klienta, który nie mógł się z Tobą skontaktować, zanim przejdzie do konkurencji.

Przykład wiadomości wysłanej na posłańca kierownika

Analiza zbyt długich i zbyt krótkich rozmów

Każdy dział sprzedaży czasem otrzymuje telefony:

  • od osób, które zadzwoniły pod niewłaściwy numer;
  • spam;
  • zimne telefony od innych sprzedawców.

Takie rozmowy trwają zwykle nie dłużej niż 15 sekund. Ale jeśli jest ich zbyt wiele, rozpraszają menedżerów. I mogą wskazywać na nieprawidłowo skonfigurowaną reklamę. Na przykład, jeśli użytkownicy źle zrozumieją ogłoszenie i dzwonią z nieodpowiednimi pytaniami.

Należy również zwracać uwagę na zbyt długie rozmowy. Mogą one wskazywać na to, że menedżerowie nie są w stanie pokierować rozmową, odpowiedzieć na wszystkie pytania lub poradzić sobie z obiekcjami klienta. Dlatego warto poświęcić uwagę szkoleniom, analizując nagrania takich rozmów. 

Krótkie i długie rozmowy można łatwo filtrować i odsłuchiwać w usłudze wirtualnej telefonii.

Przegląd harmonogramu pracy menedżerów

Niektóre usługi telefonii wirtualnej, jak Ringostat, raportują liczbę połączeń według dni i godzin. W ten sposób kierownik może zobaczyć:

  • kiedy przychodzi za dużo, a kiedy za mało połączeń, 
  • jak menedżerowie radzą sobie z obciążeniem pracą, czy może siedzą bezczynnie;
  • czy firma nie traci połączeń po zakończeniu dnia pracy.

Przykład raportu. Nasycenie koloru komórki oznacza liczbę połączeń w tym okresie czasu

Dane te pomogą firmie przemyśleć harmonogram pracy, a nawet zatrudnić więcej menedżerów, jeśli w godzinach szczytu jest zbyt wiele połączeń. Na przykład klient Ringostatu zdał sobie sprawę z raportu, że wiele połączeń przychodzi, gdy menedżerowie opuszczają biuro. Zmienił swoje podejście do grafiku pracy zespołu i otrzymał więcej zamówień.

Klasyfikowanie połączeń według kategorii i wartości

Niektóre usługi telefoniczne pozwalają natychmiast po zakończeniu rozmowy określić:

  • kategorię połączenia;
  • wartość. 

Na przykład kategoriami mogą być typy towarów podstawowych zgodnie z asortymentem sklepu. Wartość może być przypisana zgodnie z ceną towarów. W przypadku agencji nieruchomości kategoriami mogą być: oglądanie mieszkania, sprzedaż, wynajem, dokumenty.

Dane te można następnie przeanalizować. Na przykład, jeśli reklama przynosi tylko połączenia o niskiej wartości, takie jak wyjaśnienie szczegółów, ale nie sprzedaż, należy sprawdzić reklamy: czy są wystarczająco dokładne i informacyjne. Albo posłuchać rozmów menedżerów ― może nie wiedzą, jak przekonać klientów do zakupu, ale łatwo pozwalają im to „przemyśleć”.

(artykuł sponsorowany)

Góra