- REKLAMA -
- REKLAMA -
Wydarzenia

BOCHNIA. Radni oburzeni! Burmistrz Magdalena Łacna podpisała umowę z kancelarią, której właściciel jest związany ze Stowarzyszeniem Reaktor B7

- REKLAMA -
Fot. Małgorzata Więcek-Cebula

Spośród kilkudziesięciu kancelarii prawnych działających w Bochni burmistrz Magdalena Łacna podpisała umowę z tą, której szef wywodzi się ze Stowarzyszenia Reaktor B7. To środowisko, które wprowadziło do rady miasta czworo radnych, ale też Wojciecha Woźniczkę na stanowisko zastępcy burmistrza Bochni.

Informację o nawiązaniu współpracy z kancelarią prawną Cholewa&Cichy Adwokacka Spółka Partnerska, Bochnia – otrzymaliśmy z bocheńskiego magistratu w trybie dostępu do informacji publicznej. Kancelaria została zatrudniona do prowadzenia dwóch spraw wytoczonych przez pracowników magistratu. Chodzi zastępcę burmistrza Bochni i sekretarz miasta. Oboje domagają się od miasta w sumie blisko 80 tys. zł ZOBACZ zapewniając, że do ich odwołania (zastępca burmistrza) oraz wypowiedzenia warunków pracy i wynagradzania (sekretarz) doszło niezgodnie z przepisami.

O to, czym kierowano się wybierając tę kancelarię, zapytaliśmy burmistrz Magdalenę Łacną, która była gościem ostatniego odcinka ZAPYTAM WPROST.

Sam zastępca burmistrza (Wojciech Woźniczka, Reaktor B7 – przyp. red.) nawet nie wiedział, że podjęłam taką decyzję. Bochnia jest mała, zawsze ktoś z kimś będzie związany. Ja wybrałam tę kancelarię z uwagi na fachowość mecenasów, ale też z uwagi na etykę, bo nie wyobrażam sobie, żeby moim radcowie dzisiaj szli przeciwko zastępcy burmistrza, czy kolejnej osobie. To byłoby nieetyczne i niezdrowe – mówiła Magdalena Łacna.

Burmistrz nie zdradziła, na ile opiewa umowa z kancelarią, zasłaniając się tajemnicą. Czy Magdalena Łacna mogła nie wiedzieć, że tego typu informacje są jawne?! Nam udało się je znaleźć na stronie BIP ZOBACZ (REJESTR UMÓW DOTYCZĄCYCH ZAMÓWIEŃ DO KTÓRYCH NIE STOSUJE SIĘ PRZEPISÓW USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 2024 r. – OG)

Okazuje się, że kancelaria Cholewa&Cichy otrzyma z bocheńskiego magistratu w sumie 12 300 zł (dwa razy po 6150 zł). Dziś wysłaliśmy do UM w Bochni zapytanie w trybie dostępu do informacji publicznej czy to całkowity koszt, jaki poniesie samorząd, zatrudniając tych fachowych mecenasów.

Warto dodać, że kancelaria Cholewa&Cichy jest jedną z trzech, z którymi miasto aktualnie współpracuje. Umowy z dwiema innymi zostały podpisane w poprzedniej kadencji.

To jednak jeszcze nie wszystko. W mieście na etacie pracuje też trzech innych prawników.

Zamieszanie wokół podpisania umowy z kancelarią związaną poprzez jej właściciela ze Stowarzyszeniem ReaktorB7 krytykują bocheńscy radni.

Ja bym tak nie zrobił i podjęcia takiej decyzji nie doradziłbym nikomu – podkreśla radny Marek Rudnik (Bochniacy dla Bochni) – Jako radny i mieszkaniec Bochni uważam, że nie jest to posunięcie właściwe z etycznego punktu widzenia. Fakt ten budzi wiele zastrzeżeń i wątpliwości co do bezstronności podejmowanych decyzji personalnych oraz zlecania pewnych zadań za służby prawne zatrudnione w Urzędzie Miasta – dodaje samorządowiec.

Marek Rudnik podkreśla, że ta sytuacja jest niestety także negatywnie komentowana przez mieszkańców Bochni, z którymi z racji pełnienia funkcji radnego ma okazję rozmawiać.

Grzegorz Pałkowski radny niezależny RM w Bochni mówi, że to kolejny temat po „nepotycznych nominacjach” w magistracie.

Na najbliższym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej (22.08 godz 8.00)  będę wnioskować o pełną dokumentację tych umów – zapewnia.

Klub Radnych PiS zwraca uwagę, iż kolejny raz deklaracje urzędującej burmistrz miasta w sprawie transparentności, obiektywności i rzetelności w doborze pracowników okazały się pustymi deklaracjami władzy.

Po nepotyzmie, objawiającym się urzędniczymi  awansami  członków rodzin radnych rządzącej opcji, mamy do czynienia tym razem z kolejnym przykładem upolityczniania bocheńskiego samorządu. Jest nim niewątpliwie powierzenie Kancelarii Adwokackiej Cholewa&Cichy reprezentowania Urzędu Miasta w sporze sądowym z zastępcą burmistrza miasta i sekretarz miasta. Jedną z głównych postaci we wspomnianej kancelarii jest Piotr Cholewa – aktywny działacz Stowarzyszenia Reaktor B7 i kandydat tegoż ugrupowania na radnego miejskiego w ostatnich wyborach samorządowych, a prywatnie syn prezesa jednej z bocheńskich spółek komunalnych – napisali radni Klubu PiS w oświadczeniu przesłanym do Redakcji Portalu Bochnia z Bliska.

Wybór jego usług prawnych rodzi potężne wątpliwości. To bardzo dziwne, że spośród kilkunastu, a może kilkudziesięciu działających w naszym mieście kancelarii wybrano właśnie tę, która poprzez wskazaną powyżej osobę jest wprost związana z rządzącym w Bochni układem politycznym (Reaktor B7 ma swojego zastępcę burmistrza i czworo radnych) – zapewniają radni.

Radni Klubu PiS pytają też o aspekt finansowy.

Dlaczego przeznacza się kolejne kilkanaście tysięcy złotych bocheńskiego podatnika, tak jakby UM w Bochni nie zatrudniał na etacie kilku radców prawnych, którzy mogliby poprowadzić te sprawy. Czy aby w całym tym zamieszaniu nie było drugiego dna?

A co na Klub Radnych Koalicji Obywatelskiej Rady Miasta Bochnia?

Zatrudnianie pracowników w urzędzie oraz zakup usług to kompetencje burmistrza jako organu wykonawczego gminy. Na podstawie tych uprawnień pani Burmistrz podpisała umowę z kancelarią prawniczą Pana Cholewy, Prezesa Stowarzyszenia Reaktor B7, którego członkiem jest z-ca burmistrza Pan Wojciech Woźniczka.

Czy jest to najlepsza kancelaria w Bochni, tego nie wiemy, nie mamy rozeznania w tym zakresie. Natomiast w ostatnim wywiadzie pani Burmistrz podkreśliła, że wybrała tę kancelarię ze względu na wysokie kompetencje prawników w niej pracujących. Efekty zobaczymy po zakończeniu spraw sądowych. A jeżeli chodzi o ocenę tej decyzji , to niech sami mieszkańcy ocenią i tę decyzję i argumentacje pani burmistrz – napisali radni komentując zamieszanie wokół zatrudnienia kancelarii związanej ze Stowarzyszeniem ReaktorB7.

Wczoraj rano (wtorek 13.08.2024) także na e-maila kontaktowego Klubu Radnych Reaktor B7 (podobnie jak do pozostałych klubów) wysłaliśmy zapytanie w tej sprawie.

Klub ReaktorB7, jako jedyny nie odpowiedział. Ponieważ przewodniczący klubu Leszek Stabrawa jest na urlopie, telefonowaliśmy dwukrotnie do radnej Sylwii Pachoty-Rury i dwukrotnie do Wojciecha Woźniczki, który wywodzi się ze Stowarzyszenia ReaktorB7.

Zastępca burmistrza podczas pierwszej rozmowy odmówił oficjalnego komentarza, obiecał interwencję u radnych. Drugi raz telefonu już jednak nie odebrał. Do momentu publikacji tekstu (godz. 11.35) Klub Reaktor B7 nie odpowiedział na naszego e-maila.

Gdy tylko otrzymamy oficjalny komentarz tego klubu, niezwłocznie go zamieścimy.

Oto komentarz Klubu Reaktor B7:

Pani Burmistrz w wywiadzie udzielonym Pani Redaktor uzasadniła, jakimi przesłankami kierowała się, wybierając rzeczoną kancelarię. Kancelaria Cholewa&Cichy, która jest największą kancelarią adwokacką w Bochni, działa z sukcesami od niemal 10 lat, co jest gwarantem tego, iż reprezentujący ją adwokaci są osobami kompetentnymi i profesjonalnymi. Nadmieniamy, że wśród członków Stowarzyszenia znajdziemy wielu wysokiej klasy specjalistów, działających na różnych płaszczyznach, zarówno w naszym mieście, jak i poza jego granicami. W ostatnim czasie zauważyliśmy zwiększoną aktywność mediów, w oczekiwaniu na komentowanie spraw, których celem jest jedynie wzbudzanie kontrowersji. Klub Radnych Reaktor B7 skupia się na zadaniach, które realizuje w ramach pracy dla mieszkańców Miasta Bochnia, w zakresie należącym do naszych kompetencji.

Z poważaniem
Klub Radnych Reaktor B7

52 komentarze

52 Comments

  1. Avatar

    ***** **

    14 sierpnia 2024 godzina 11:47

    To już nie jest nawet śmieszne, to jest żałosne. Kiedy referendum ws. odwołania tej pani? Siebie może kompromitować do woli – od Bochni wara!

  2. Avatar

    bochniok

    14 sierpnia 2024 godzina 11:54

    Pani Redaktor przypominam o obowiązku stosowania kopii ukrytej (BCC) w wiadomościach do wielu adresatów. Stosowanie jawnego adresata masowego w korespondencji bez wyraźnej zgody pozostałych adresatów może skutkować wysokimi karami zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych.

    • Avatar

      Czytelnik

      14 sierpnia 2024 godzina 12:13

      Czyżby znane już w polityce hasło T.K. My!…

    • Avatar

      Gość P

      17 sierpnia 2024 godzina 10:36

      Co „ty” nie napiszesz? W czym „twój” problem

  3. Avatar

    wopel

    14 sierpnia 2024 godzina 12:00

    faktycznie po takich cyrkach referendum może wypalić

  4. Avatar

    Anonim

    14 sierpnia 2024 godzina 12:35

    Proszę podać informacje jaka kancelaria reprezentowała miasto w przegranej sprawie inwestycji pod dworcem i ile pieniędzy otrzymała za obsługę prawną? to może być ciekawe. Proszę też porównać kwoty jakie zainkasowała tamta kancelaria, kto w niej pracował i dopiero wtedy przedstawić rzetelny artykuł. Jakoś na ten temat, tak finansowo odczuwalny dla miasta, mało było informacji na tym portalu.

    • Avatar

      Małgorzata Więcek-Cebula

      14 sierpnia 2024 godzina 12:39

      Nie było oczywiście, bo kancelaria nie była w żaden sposób związana z obecną władzą

      • Avatar

        Mieszkaniec

        14 sierpnia 2024 godzina 13:44

        Obecną, czy ówczesną?

        W artykule pojawia się informacja na temat kancelarii obsługujących Urząd Miasta za wcześniejszych kadencji. Zlecenia obsługi prawnej podmiotom zewnętrznym nie jest więc zjawiskiem nowym. Nie przypominam sobie, aby wówczas kwestie te były weryfikowane i podawane publicznej wiadomości. Skąd to zainteresowanie dopiero po zmianie rządów?

        • Avatar

          Gość P

          17 sierpnia 2024 godzina 10:38

          Obietnice-kmiotku. Miała być po-prawa ➡

  5. Avatar

    Anonim

    14 sierpnia 2024 godzina 12:53

    To proszę wyjaśnić czy osoby z kancelarii co reprezentowały uprzedniego pana Burmistrza w sprawie inwestycji pod dworcem miały chociaż jakikolwiek związek z uprzednią władzą czyli PIS (lokalny lub krajowy)?
    Oczywiście nie popieram żadnych powiązań czy to tej czy ostatniej władzy, ale jeśli się przedstawia taki artykuł to trzeba też popatrzeć jak wyglądało zlecanie spraw prawnych na zewnątrz wcześniej, szczególnie tej dotkliwie przegranej przez miasto.

    • Avatar

      Z bochni

      15 sierpnia 2024 godzina 00:50

      Do Pana/ni anonim artykuł jest na temat bieżącej sprawy a nie poprzedniej to po pierwsze a po drugie poprzedni włodarz miasta nie był z PISU. Dla przypomnienia w wyborach konkurowali z nim p. Kosturkiewicz, p Balicki, p Kokoszka i p Sobas, którzy byli z PiSu. Więc jak ma się takie zaniki pamięci mo może rozsądnym wyjściem by było pomyśleć o leczeniu bo któregoś dnia z bułkami do domu pan/ni nie trafi. A kolejną sprawą jest to że tak krótko mamy panią burmistrz i jak do tej pory to tylko wtopy i przekręty a że jest z KO to oczywiście jej zwolennicy będą tylko zwalać winę na poprzedników i oczywiście PiS bo tylko to potrafią a honoru to nigdy nie mieli i mieć nie będą

      • Avatar

        emeryt

        15 sierpnia 2024 godzina 11:05

        Poprzedni burmistrz nie kandydował z pisu i pewnie tylko dzięki temu został burmistrzem ,po wyborze został gorącym zwolennikiem popierającym i współpracującym pis.Też oszukał wyborców dla własnych korzyści.

  6. Avatar

    Anonim

    14 sierpnia 2024 godzina 13:13

    Chodzi mi o to czy do tej pory praktykowano zlecanie spraw prawnych na zewnątrz (pomimo iż jest kilku radców zatrudnionych w UM) i czy było to akceptowane oraz czy zawsze starano się unikać jakichkolwiek powiazań ponieważ, to jest kluczowe dla rzetelności tego artykułu.

  7. Avatar

    Jmk232

    14 sierpnia 2024 godzina 13:57

    Chore jest to, że nie patrzymy na kompetencje tylko węszymy układy.
    Akurat w tym wypadku powiązania mogą pomóc mocniej zaangażować się prawnikom w sprawę ważną dla miasta.
    Choć nasza ocena powinna być dopiero po zakończeniu sprawy i jej efektach.

    • Avatar

      Gość P

      15 sierpnia 2024 godzina 06:23

      Sprawa o sposób rozwiązania Umowy o prace- między Pracownikami UM a nowa Kierownik Urzedu.
      Remisu nie będzie.

  8. Avatar

    jaja

    14 sierpnia 2024 godzina 14:15

    Pan Piotr Cholewa jest wiceprezesem Stowarzyszenia którego prezesem jest pan Wojciech Woźniczka. Nawet jeśli z tej prezesury pan Woźniczka zrezygnował to ma ustawowy obowiązek zgłoszenia tej zmiany w KRS w ciągu 7 dni, a tam nadal widnieje jako prezes. Czy w tej sytuacji nie mamy przypadkiem konfliktu interesów? Burmistrz w trybie bezprzetargowym zatrudnia kancelarię, której właścicielem jest wiceprezes stowarzyszenia, którego prezesem jest wiceburmistrz miasta. Ale ta ośmiorniczka bocheńska nam się rozwija…A to dopiero 100 dni rządów. Jeszcze co najmniej 1700 dni tego układu przed nami.

  9. Avatar

    Ludek

    14 sierpnia 2024 godzina 14:21

    „Akurat w tym wypadku powiązania mogą pomóc mocniej zaangażować się prawnikom” – cytat z jednego urzędowego obrońcy POtologii, która zżera nasze miasto od czasu wyboru Łacnej na stanowisko burmistrza. Napiszą wszystko, każdą bzdurę, byle tylko przykryć niewygodny fakt, jakie wałki są tu kręcone.

  10. Avatar

    aol

    14 sierpnia 2024 godzina 15:38

    „Idę do przodu” a nepotyzm sięga już zenitu!.

  11. Avatar

    Stańczyk

    14 sierpnia 2024 godzina 15:44

    Wyszukiwarka google pokazuje w Bochni 11 kancelarii, nie kilkadziesiąt jak jest napisane w artykule. Z tego co czytam ta wybrana jest największa. Jakbym chciał wygrać sprawę o odszkodowanie to tez wybrałbym największą. Dodaktowo byłych pracowników urzędu też ktoś pewnie reprezentuje, więc ta lista nie jest jakoś bardzo długa. Sprawa do której została wynajęta kancelaria dotyczy byłych szefów w urzędzie, więc to bardzo dobra decyzja, żeby pracownicy z urzędu nie musieli w sądzie występować przeciwko swoim dawnym przełożonym. Tak sie robi w cywilizowanym świecie. Ja wiem, ze część osób tutaj nie może dalej przeboleć wyników wyborów, ale może już czas się pogodzić. No i warto pomyśleć o konsekwencjach, takiego referendum, które tutaj przewija się w komentarzach. To kandydat PIS wszedł do drugiej tury a nie np Pan Rudnik. Może warto schować swoje ambicje do kieszeni i zrobić coś dobrego dla miasta, a nie wszędzie wietrzyć spisek.

    • Avatar

      Fakt

      15 sierpnia 2024 godzina 14:33

      A to kancelaria ma być tylko z Bochni? Może do przetargu wystartowałaby jakaś z Tarnowa czy Krakowa i by taniej było

      • Avatar

        Dramat

        15 sierpnia 2024 godzina 15:34

        Jakby była nie z Bochni to by było, że dlaczego nie z Bochni jak tu tyle lokalnych kancelarii! Jak ją kocham to miasto! Na taką kwotę nie musi być przetargu…

  12. Avatar

    Kris

    14 sierpnia 2024 godzina 15:54

    Reaktor B7 związał się z Łacna i próbują razem zawojować miasto kosztem mieszkańców. Jak tak można ? Zaskoczyli mnie działanie pani Sylwi Pachoty- miałem o niej dużo lepsze zdanie. Już nigdy na nią nie zagłosuję!

    • Avatar

      Jerzy

      15 sierpnia 2024 godzina 01:11

      Tragedią Bochni są tacy ludzie co potrafią tylko krytykować. I nieważne co by się działo i kto wygra wybory plują jadem na prawo i lewo, bo nic innego nie potrafią! Gdybym chciał wygrać sprawę w sądzie też wybrałbym tą kancelarię, bo od kilku osób słyszałem, że jest najlepsza. I mam pytanie a raczej kilka do Pani Redaktor? Czy poprzednicy Pani Burmistrz zaraz po wyborach odwoływali swoich zastępców i powoływali nowych w zamian za poparcie w drugiej turze? Czy zatrudniali ludzi ze swojego otoczenia? I czy korzystali z usług prawników innych niż urzędowi? Nie doczekam się na odpowiedź więc sam odpowiem – owszem, tak! A dlaczego? Bo to normalne, bo tak się robi, w tym i w każdym innym urzędzie! Tak wygląda polityka! A wysyłanie prawnika zatrudnionego w urzędzie na rozprawę przeciwko swojemu szefowi to według Pani ok? A propos, czemu tylko ten urząd tak Panią interesuje? Mocno zastanawiające! I jak to Pani napisała „budzi potężne wątpliwości”…
      Żyję w Bochni i na tym świecie juz trochę, od zawsze interesuję się tym co się dzieje w moim mieście, ale takiej nagonki na nowo wybranego burmistrza nie pamiętam… Wiem, że to nie był Pani kandydat, ale może najwyższy czas się pogodzić z wyborem mieszkańców tego miasta? Bo to zaczyna wyglądać na jakąś obsesję! P.S. Liczę na umieszczenie mojego komentarza, bo słyszałem, że z tym u Pani różnie! A widzę, że hejterzy tu się mają dobrze!

      • Avatar

        Małgorzata Więcek-Cebula

        15 sierpnia 2024 godzina 08:14

        Rzadko odnoszę się do komentarzy, zwłaszcza tych anonimowych. Ale ponieważ zostałam wywołana do tablicy, odpowiem. Nie uważam, że kancelaria Piotra Cholewy nie jest dobra. Jest, nawet sama poleciłam ją ostatnio swoim znajomym. W tym całym zamieszaniu też nie chodzi o to, że Pani Burmistrz zleciła prowadzenie tych dwóch spraw adwokatom spoza urzędu . Dla mnie jest to jak najbardziej zrozumiałe. Niepokój budzi tylko fakt, że wybrano kancelarię bezpośrednio związaną z obecną władzą. Choćby była najlepsza, budzi o złe skojarzenia. I to moim zdaniem jest problemem.
        Pyta Pan, czy poprzednicy Pani Burmistrz zaraz po wyborach odwoływali swoich zastępców i powoływali nowych w zamian za poparcie w drugiej turze? Czy zatrudniali ludzi ze swojego otoczenia? I czy korzystali z usług prawników innych niż urzędowi?
        Odpowiadam: tak właśnie robili. Czy to jednak oznacza, że na takie działanie powinno być przyzwolenie? Obecna ekipa szła do wyborów z hasłami zmian, transparentności, otwarcia i walki z „kolesiostwem”. Moim zdaniem dziennikarze są właśnie po to, by tego dopilnować!
        Zarzuca mi Pan także, że szczególnie skupiam się na Bochni. No cóż, jest to przecież stolica powiatu, tutaj z całą pewnością dzieje się najwięcej. Nieprawdą jest także, że nie piszę krytycznie o innych samorządach. W podobny sposób wytykam błędy i nieprawidłowości w sąsiedniej gminie Bochnia.
        I na sam koniec odniosę się jeszcze do usuwania komentarzy. Pisze Pan, że słyszał, iż u mnie „z tym różnie”. Nie proszę Pana, zamieszczam wszystkie komentarze, także te niepochlebne. Zdarza się, że moderuję jeśli piszący łamią prawo. Jeśli Pan słyszał, że coś zostało usunięte to proszę o konkretny sygnał, sprawdzę.
        Mam nadzieję, że obojgu nam należy na rozwoju Bochni. Problem w tym, że chyba inaczej ten rozwój postrzegamy…

        • Avatar

          emeryt

          15 sierpnia 2024 godzina 09:18

          Tak trzymać P.Redaktor ma Pani rację.Głosowałem na P.Łacną bo myślałem że wreszcie będzie, przynajmniej Bochnia ,rządzona uczciwie bez układów i znajomości,teraz jednak widzę że zostałem oszukany przez tą Panią.

        • Avatar

          Mieszkaniec

          15 sierpnia 2024 godzina 09:25

          Brawo pani Małgorzato tak czy mać i pisać o tym co się dzieje w Bochni jak i gminie nie tylko wybiórczo

        • Avatar

          Jerzy

          15 sierpnia 2024 godzina 10:56

          Miałem nie odpisywać, ale odpiszę. Nie wiem skąd pogląd, że w „mieście” dzieje się najwięcej, myślę, że w każdym urzędzie dzieje się tyle samo, albo nawet więcej,tylko może Pani Redaktor tego nie sprawdza z taką gorliwością. „Bochnia to stolica powiatu”, a właśnie, nie wspomina Pani nic o Powiecie? Mam się zastanawiać czemu?
          Skoro Pani przyznaje, że wszyscy robią tak samo, to czemu Pani wymaga więcej od Pani Burmistrz… Kandydatów na Burmistrza było siedmiu! Do Rady w zwiazku z tym startowało „pół miasta” a, że to małe miasto, to każdy tu jest czyjąś rodziną, razem pracuje czy pochodzi z tego samego środowiska! Więc nie rozumiem kręcenia tych afer na każdym kroku. Nikt nie jest idiotą i bez większego trudu może zauważyć tendencyjność artykułów, o ich tytułach nie wspomnę, nazwisko „Łacna” pada w nich chyba tyle samo co „Tusk” w dawnej TVP. I te zdjęcia… Wygląda jakby Pani spędzała sporo czasu, żeby wybrać tę jak najmniej korzystne.To wszystko nakręca ten cały hejt w komentarzach, które tak chętnie Pani umieszcza, nie zważając na to co się dzieje z tymi ludźmi, na których wylewa się ten syf! Nie oczekuję od Pani obiektywiznu, bo jest Pani jak każdy z nas tylko człowiekiem i dlatego też da się zauważyć, że mało w tym wszystkim rzetelnego dziennikarstwa a dużo jakichś negatywnych emocji w stosunku do osoby Pani Burmistrz. Nie jestem bezkrytyczny w stosunku do nowej władzy, ale to też są tylko ludzie i popełniają swoje błędy,za które rozliczą ich mieszkańcy tego pięknego miasta, na rozwoju którego zależy mi mam nadzieję, tak samo jak Pani, tylko w przeciwieństwie do Pani ja daje ludziom szansę. P.S. Tym razem nie oczekuję odpowiedzi.

          • Avatar

            Małgorzata Więcek-Cebula

            15 sierpnia 2024 godzina 12:37

            I dobrze, że Pan nie oczekuje, bo nie zamierzam się rozpisywać.
            Zresztą z tego co widzę, po polemika na argumenty z Panem chyba nie ma sensu.
            Proszę dalej tkwić w przekonaniu, że ma Pan rację.
            A ja będę dalej robić swoje, czy się to Panu podoba, czy nie.
            Rozumiem, że temat został wyczerpany 🙂

          • Avatar

            Paul

            17 sierpnia 2024 godzina 15:11

            Ale bzdury wypisujesz urzedasie-cieniasie

    • Avatar

      Sylwia Pachota-Rura

      15 sierpnia 2024 godzina 13:17

      Szanowny Panie, jest mi bardzo przykro, że czuje się Pan zawiedziony. Muszę przyznać, że też jestem zawiedziona, bo o telefonach Pani Redaktor dowiedziałam się… z powyższego artykułu. Nie mam w zwyczaju nie odbierać telefonu i nie oddzwaniać na nieodebrane połączenia. A w moim telefonie nie ma śladu po tych połączeniach. Próbowałyśmy to wyjaśnić z Panią Redaktor (stąd pojawiło się artykule zdjęcie tych połączeń), niestety bezskutecznie — nie ma ich na liście połączeń w moim telefonie, nie ma także w billingu, nie widzi ich też operator komórkowy. Jedyna możliwość jest taka, że połączenia były wykonywane w trakcie moich innych rozmów (prowadzę ich sporo w ciągu dnia). Bardzo mi przykro, że zmienił Pan o mnie zdanie i oczywiście szanuję Pana opinię. Dziękuję za Pana głos oddany na moją osobę i mam nadzieję, że swoją pracą z czasem będę miała okazję przekonać Pana do swoich działań. To zaledwie trzy miesiące mojej pracy jako radnej, a mam sporo planów do zrealizowania. Pozdrawiam!

      • Avatar

        Skandal

        16 sierpnia 2024 godzina 21:16

        Trzy miesiące… powiedzmy że pracy i już tyle wałków rekord będzie pewny w takim tempie.

  13. Avatar

    Alinka

    14 sierpnia 2024 godzina 16:41

    Widać jak na dłoni strategię przyjętą przez reaktorowe towarzystwo – „jeśli złapią cię za rękę, krzycz ze to nie twoja ręka”. Na siłę próbują obrócić kota ogonem, wracają do spraw sprzed lat, byle tylko przysłonić brutalną prawdę – kolesiostwo, układy mają się w UM dobrze jak nigdy dotąd. Takich pisanek, jak za obecnej „burmistry” nie było w Bochni, odkąd pamiętam, a 18 lat już skończyłam. Gdyby rządził PiS, to by już tu dawno była Wybiórcza z tefałenem. Ale na razie w mediach głównego ścieku cicho o Bochni. Na razie…

    • Avatar

      Gość P

      14 sierpnia 2024 godzina 20:22

      „Słoń w składzie z porcelana” – „beka za beka” ‼️

    • Avatar

      Za a nawet przeciw

      14 sierpnia 2024 godzina 20:31

      Przecież pani burmistrz powiedziała że nie czyta opinii mieszkańców i chyba ma je gdzieś… Niech ona nie zapomina że jej pracodawca nie jest rada i koalicja a mieszkańcy. Niech ona zacznie myśleć nie o sobie, rodzinie znajomych i koalicjantach ale o pozostałych 30000 mieszkańcach.

  14. Avatar

    Paweł

    14 sierpnia 2024 godzina 19:56

    „jatka”….Najwięksi przeciwko słabym…Z góry wiadomo wynik rozprawy ..Po to zatrudnieni ,by pogrążyć i unicestwić roszczenia j.w.

  15. Avatar

    Anonim

    14 sierpnia 2024 godzina 20:28

    Tragedią Bochni jest to ze jeden układ zastępowany jest kolejnym układem i jeszcze gorszym niż był

    Tak bardzo liczyłem że coś się zmieni po wyborach a tu dość że się nic nie zmieniło to jeszcze ci co rządzą idą w zaparte kłamią i mówią a co wy chcecie ?
    Dramat

  16. Avatar

    INSPIRUJEMY ZMIANY

    15 sierpnia 2024 godzina 08:24

    Wożniczka wyrzucił podobno kiedyś ze stowarzyszenia członka za to, że poszedł pracować do urzędu. Teraz nabiera wody w usta i jak złapią za rękę krzyczy z kolegami ze swojego redaktorka, że to nie ijego ręka. Jak można było wybrać faceta tak słabiutkiego?

  17. Avatar

    NIE ROZUMIECIE

    15 sierpnia 2024 godzina 09:09

    Nie chodzi o to aby w Bochni było LEPIEJ. Chodzi o to aby LEPIEJ od bochnian mieli Urynowicz, żona, córka czy kolega ze stowarzyszenia.

  18. Avatar

    Do Pani Redaktor Małgorzaty

    15 sierpnia 2024 godzina 12:50

    Proszę robić swoje Pani Redaktor nie odpisywać
    Ten bez włosów to największy hipokryta bocheński szkoda na niego czasu i energii

    • Avatar

      To typowy lizus

      15 sierpnia 2024 godzina 13:53

      …o PRL-owskiej mentalności. Znany z wchodzenie w 4 LITERY władzy gminnej i miejskiej. Kawał nadętego b…ca.

      • Avatar

        Kudłaty

        15 sierpnia 2024 godzina 15:27

        A skąd pomysł, że to ten bez włosów? I kto to niby jest?

  19. Avatar

    Paweł

    15 sierpnia 2024 godzina 14:25

    Media „głosem Mieszkańców”..Nie pochlebstwa i umizgi do włodarzy ,ale FAKTY codziennej działalności…urzędniczej .W przeciwnym razie odczytujemy ,że „media są na garnuszku i w kieszeni”- Burmistrza ,Wójta ,Starosty..itd..Takie media do likwidacji, nie służą one dobru społecznemu !!!! Wiemy i doświadczyliśmy tego po tegorocznych wyborach…

    • Avatar

      Mieszkaniec

      15 sierpnia 2024 godzina 15:24

      W pełni się z Pawłem zgadzam, a Pani Małgorzata napewno nie jest na niczyim garnuszku, bo przecież nie byłaby taka obłudna i atakowała kogoś kto jej nie płaci a pisała same dobre rzeczy na temat tego co to robi! Prawda?

      • Avatar

        Ola

        16 sierpnia 2024 godzina 11:48

        Nieprawdą jest ze istnieje jakikolwiek konflikt aby zespół radców urzędu nie mógł reprezentować urzędu przed sądem chyba to są nieudacznicy i to tutrzeba szukać oszczędności

  20. Avatar

    ***** **

    15 sierpnia 2024 godzina 19:48

    Cytując klasyka (czyli Grzesia Schetynę): musimy strząsnąć ze zdrowego drzewa naszego miasta platformiano-reakcyjną szarańczę :))

  21. Avatar

    interes

    16 sierpnia 2024 godzina 07:13

    patrzec im na te brudne lapska i wszystko publikowac moze to ich nieco oniesmieli w tych patologiach od tego sa media i takie beda czytane a nie te ktore jak leje deszcz to napisza ze dzis nie jest sloneczna pogoda.

    Droga redakcjo doskonale wiem i pewnie wiele osob tez ma tego swiadomosc ze pamiec ludzka a szczegolnie wyborcza nie siega zbyt daleko wstecz, dlatego sugerowalbym artykul ktory bedzie aktualizowany z lista i data kontrowersyjnego wydarzenia az jestem ciekaw jakby sie rozrosla do konca kadencji moze przeczytanie takiej listy przez miekki elektorat otworzyloby im oczy bo na twardoglowych nie ma co liczyc i tak

    • Avatar

      Podejrzliwy

      16 sierpnia 2024 godzina 13:10

      Zastanawiam się czy sprawa nie została specjalnie ukartowana aby napędzić tej Kancelarii darmową reklamę a przecież niczym specjalnym nie odbiega od innych działających w Bochni.

  22. Avatar

    bliski z bliska

    16 sierpnia 2024 godzina 23:48

    Bardzo niekorzystna sytuacja , dla wnoszących roszczenia (P.Sekretarz i były pierwszy zastępca byłego już burmistrza),poniekąd wprowadzali burmistrza -Kobietę w obowiązki urzędnicze…Teraz` „kopniak na pożegnanie w podzięce”.Naganne!!! Mieszkańcy rozliczą ,w odpowiednim czasie…

  23. Avatar

    Wiki

    17 sierpnia 2024 godzina 10:21

    Ja mam pytanie, czy vice burmistrz może być prezesem w zarządzie stowarzyszenia i odwrotnie?albo jest tu albo tu…

  24. Avatar

    Prawnik

    17 sierpnia 2024 godzina 20:47

    Dlacego tak drogo ? Według taryfy powinno być 2 x 3600 zł brutto.

  25. Avatar

    Halka

    29 sierpnia 2024 godzina 20:17

    chyba dobrze zrobiła, bo dzisiaj wygrała proces.

  26. Avatar

    Obserwator

    10 września 2024 godzina 15:58

    A czy ten adwokat nie jest synem jednego z prezesów miejskiej spółki ???, który nazywa się Wojciech Cholewa?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Góra