Artykuł partnerski

O czym pamiętać wystawiając ogłoszenia sprzedażowe w internecie?

Internet daje ogromne możliwości. Jest to ważny pośrednik w kontaktach między ludźmi. To, co kiedyś załatwiało się osobiście czy przez telefon, obecnie w większości można z powodzeniem zrealizować przez internet, a w dodatku jest to zdecydowanie szybsze. Dużo zalet ma również w kontekście prywatnej sprzedaży i kupna. Jak korzystać z internetowych portali ogłoszeniowych?

Wystawiając ogłoszenie o sprzedaży trzeba przede wszystkim znaleźć odpowiedni portal internetowy. Ważne jest by był on dobrze zaprojektowany i podzielony na kategorie, np. ogłoszenia zwierzęta, nieruchomości, motoryzacja, akcesoria dziecięce  itd. Warto znaleźć taką witrynę, który oferuje darmowe ogłoszenia, bo dzięki temu nie ponosi się żadnych dodatkowych kosztów. Wystawianie ogłoszeń w internecie różni się od tradycyjnych anonsów w gazetach czy kartek zawieszanych na tablicach ogłoszeniowych przede wszystkim większym zakresem możliwości. Jak się w tym odnaleźć?

Wybierz portale z darmowymi ogłoszeniami

Jeśli chcesz wystawić ogłoszenie w internecie, możesz uniknąć kosztów wybierając portal z darmowymi ogłoszeniami, np. Bazos.pl. Takie miejsca zwykle nie ustępują swoją funkcjonalnością płatnym witrynom i dają możliwość bezproblemowego dotarcia do potencjalnych kupców. Często możliwe jest również umieszczenie tam ogłoszenia bez rejestracji, co sprawia, że da się to zrobić szybko i łatwo.

Portale z darmowymi ogłoszeniami. Czemu warto? Sprawdź!

Minimum tekstu, maksimum treści

Niezależnie od tego, w jakim miejscu chcesz wystawić swoje ogłoszenie, konieczne jest odpowiednie zredagowanie jego treści. Na portalach internetowych ma się zazwyczaj dużo więcej miejsca na tekst niż w gazetach, jednak nie należy przesadzać. Nikomu nie chce się czytać zbyt długich ogłoszeń i mogą one odstraszać zamiast zachęcać. Zasada jest prosta – najważniejsze są konkrety. Jeśli wystawiasz ogłoszenie dotyczące zwierząt, skup się na najważniejszych informacjach: gatunek (kot/pies/mysz itp.), rasa, wiek, płeć, umaszczenie, cechy charakteru, stan zdrowia, miejsce pobytu. Koniecznie podaj też numer telefonu i inne dane kontaktowe. To samo dotyczy każdej innej kategorii sprzedaży. Najważniejsze są konkretne informacje, do których ewentualnie można dodać małą zachętę w postaci przymiotników, np. „prześliczne”, „milutkie”, „idealne”.

Dobrej jakości zdjęcia na jednolitym tle

Portale internetowe z ogłoszeniami dają dużo większe możliwości umieszczania zdjęć niż gazety i broszury. Zazwyczaj można ich dodać co najmniej kilka i są one wystarczająco duże, by potencjalny kupiec spokojnie zobaczył wszystkie interesujące go szczegóły. Dla Ciebie jako sprzedawcy najważniejsze jest, by nie robić tych zdjęć na szybko i bez zastanowienia. Wysokiej jakości fotografie na jednolitym tle przyciągają uwagę i zachęcą więcej osób do zapoznania się z treścią. Unikaj zdjęć o małej rozdzielczości oraz bałaganu w tle – mają one za zadanie podkreślić zalety tego, co chcesz sprzedać, więc nie mogą być kiepsko wykonane.

Góra